10 NR rijswijk38743

We ontwerpen en implementeren systemen voor maximale veiligheid op het spoor.

Treinbeveiliging

21 betrokken collega's Binnen deze expertise

Om de veiligheid van ons spoor te garanderen is deze uitgerust met treinbeveiligingssystemen. Ieder jaar leggen de treinen op het spoor meer dan 150 miljoen kilometer af. Het is essentieel dat dit op een veilige manier gebeurt. Met treinbeveiliging zorgen we ervoor dat treinen niet ontsporen, niet op elkaar botsen en dat overwegen veilig zijn. Dit doen we door te adviseren, ontwerpen, testen en het in dienst stellen van treinbeveiligingsinstallaties.

10 NR rijswijk38728 Team tijdens een brainstorm

Technisch gepuzzel

Treinbeveiliging kun je misschien niet altijd goed zien. Maar het is één van de belangrijkste onderdelen van het spoor. Het zorgt ervoor dat treinen veilig van A naar B kunnen rijden en dat is een uitdagende puzzel. Het beveiligingssysteem detecteert treinen en zorgt dat seinen, wissels en overwegen in de juiste stand staan wanneer een trein passeert. Tijdens onze projecten word je steeds uitgedaagd om de constant veranderende puzzel passend te maken om de treinen zo efficiënt mogelijk te laten rijden, zónder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.

10 NR rijswijk39345
10 NR rijswijk39335
10 NR beilen 1544
10 NR rijswijk39318
10 NR beilen 965
10 NR beilen 874

Check, check, dubbelcheck!

Veiligheid van de reiziger is binnen de treinbeveiliging waar het om draait. Het is dus uiterst belangrijk om geen fouten te maken. Hoe we hiervoor zorgen? Door zowel op kantoor als in de uitvoering te werken met een nauwkeurige, onafhankelijke controle. Je wilt tenslotte niet dat de slager zijn eigen vlees keurt. Bij alles wat we doen, passen we dit principe toe – van de ontwerp- tot de testfase. Zo houden we de kwaliteit van ons werk hoog en het spoor veilig.

 

ERMTS is de nieuwe digitale standaard

De treinbeveiliging heeft een lange geschiedenis, en veel van de technieken die we vandaag de dag gebruiken, vinden hun oorsprong in de jaren ’40. Denk bijvoorbeeld aan de relais die nog steeds worden gebruikt in veel systemen, en de handgetekende schema’s die ons helpen om sporen en wissels te ontwerpen. Hoewel deze technieken beproefd zijn, is het duidelijk dat we in een nieuw tijdperk zijn aangekomen – een digitaal tijdperk dat vraagt om efficiëntere, veiligere en beter geoptimaliseerde systemen.

Meer weten?

Meer weten?

Is uw interesse gewekt? Neem contact op met één van onze collega's voor meer informatie over onze projecten.