
LVO (Langzaam Verkeer Overweg) Hilversum
Project
- Advies
- Treinbeveiliging
Hoe ziet een dag in dit project eruit?
Onze collega vertelt: "Als Uitvoeringsbegeleider Treinbeveiliging heb ik de taak middels observaties, beoordeling en advies ten behoeve van het beheersen van de overeenkomst met de uitvoerende aannemer om ProRail te ondersteunen. Zo ook op zaterdag 14 december 2024 tijdens een 52-urige buitendienststelling (dan rijden er geen treinen) waar de aannemer een overweg gelegen aan de Hoge Larenseweg gaat ombouwen naar een Langzaam Verkeer Overweg (LVO).
Gezamenlijk met de aannemer en ProRail lopen we over het terrein van het project om de voortgang en kwaliteit van het werk van de aannemer te toetsen aan gestelde eisen van ProRail.

Gedurende de realisatie lopen er altijd zaken die van te voren niet gepland zijn.
Uitdagingen
De grootste uitdaging voor dit project was, dat er in korte tijd veel werk verzet diende te worden door aannemer, evenals het ingenieursbureau. Vooral toen er tijdens de uitvoering niet-geregistreerde obstakels in de grond werden aangetroffen, welke de uitvoering (en te halen planning) behoorlijk verstoorden. Ondank alle tegenslagen zijn we er met zijn allen in geslaagd de overweg weer in dienst te geven op maandag 16 december 2024."
Nederland en met name de gemeente Hilversum is weer een stukje veiliger geworden door inzet van Nexus Rail, aannemer en opdrachtgever ProRail.
Meer weten?
Is uw interesse gewekt? Neem contact op met één van onze collega's voor meer informatie over onze projecten.